You are here

Ημερολόγιο Project

  • 14/10/17: Εισαγωγική συνάντηση του Rainbow Project. Τι θα φτιάξουμε και γενική δομή του υπολογιστή μας. Γνωριμία με το Ζ80
  • 21/10/17: Σχεδιάζουμε το κύκλωμα χρονισμού (clock) του Rainbow. Θα έχει τη δυνατότητα για μεταβλητή ταχύτητα και για single pulse και βασίζεται στο γνωστό 555 timer!
  • 04/11/17: Δοκιμάζουμε τον επεξεργαστή Z80 σε minimum test circuit με LEDs. Η δοκιμή είναι επιτυχής!
  • 11/11/17: Βλέπουμε πως μπορούμε να προγραμματίσουμε ένα Ζ80 χωρίς να έχουμε Ζ80! Μαθαίνουμε για τον cross assembler και τον εξομοιωτή.
  • 18/11/17: Γράψουμε απλά προγράμματα σε Z80 Assembly και συζητάμε για το δυαδικό το δεκαεξαδικό και την εκτέλεση των εντολών.
  • 25/11/17: Βλέπουμε πως λειτουργεί η αποκωδικοποίηση διευθύνσεων και τι είναι το memory map. Πειραματιζόμαστε με το 74HC138 που θα παίξει αυτό το ρόλο.
  • 02/12/17: To schoolspace βρίσκεται στην Ιταλία όπου παρουσιάζει το προηγούμενο του Project "LaserChat" στο MakerFaire της Ρώμης!
  • 09/12/17: Προγραμματίζουμε ROM στον EEPROM programmer και προσπαθούμε (με επιτυχία!) να διαβάσουμε τα περιεχόμενα της σε breadboard με διακοπτάκια. Συνδέουμε ROM στον Ζ80 και βλέπουμε ένα βασικό πρόγραμμα να εκτελείται. It's alive!
  • 10/12/17: Εγκαινιάζεται το GitHub του Rainbow Project.
  • 16/12/17: Βάζουμε την στατική μνήμη 6116 στη breadboard και επιχειρούμε (με επιτυχία!) να προγραμματίσουμε μερικές θέσεις μνήμης με διακοπτάκια.
  • Διακοπές Χριστουγέννων: Γίνεται εξερεύνηση για το κύκλωμα οθόνης.
  • 13/01/18: Δοκιμάζουμε την ιδέα του κυκλώματος οθόνης για πρώτη φορά. Χρησιμοποιούμε ένα μικροελεγκτή MSP430G2553 για να λαμβάνει δεδομένα. Εμφανίζουμε επιτυχία το γράμμα Α χρησιμοποιώντας καλώδια αντί για τον Z80
  • 20/01/18: Ο Ζ80 επικοινωνεί για πρώτη φορά με τον MSP. Συζητάμε για τα προβλήματα της επικοινωνίας: Ο Z80 είναι στα 5V και ο MSP στα 3.3V! Εξηγούμε το buffering και το level translation που απαιτείται. Γράφουμε πρόγραμμα στη ROM για να μπορούμε να εμφανίσουμε οποιοδήποτε μήνυμα. Ουσιαστικά ξεκινάμε να γράφουμε το δικό μας BIOS!
  • 27/01/18: Σχεδιάσαμε το πρωτόκολλο επικοινωνίας της οθόνης και επιλέξαμε τους χαρακτήρες που θα χρησιμοποιήσουμε ως εντολές.